Trippin'

Hei.

Nu blev det lite tomt, men med det kom också halsont. Tänk att det alltid är så, att när man som mest vill ut med sina rosa springskor, då blir man sjuk. Typist. Kom igår hem från ett par dagar i Norrlands vackra Jokkmokk. Vem trodde att jag nånsin skulle sätta min fot i Jokkmokk? Men det gjorde jag ändå, satte mina fötter på frusna sjöar och hundslädar. Har ätit ren, älg, lingonsylt, choklad, kastat snöbollar och delat på hemmarullade små cigaretter.

Men Jokkmokk var bara slutet, dessförinnan tog jag mitt slitternya körkort och drog ut på svenska vägar. Drog till Kalmar som höll på att samla sommarstadsandan. Gick i skogen, lagade middagar, lunchade fisk med Lovisa och Becca. Sen drog vi vidare till världens vackraste västkust. Drack massor av vin, klättrade berg, pratade om landet down under, promenerade i vitsippsskogen och mös i våra halsdukar.

Sen drog vi till Oslo. Oslo är så dyrt att det tickar kronor för varje andetag man tar. En mellancola för 60 svenska riksdaler. Så vi besökte Holmekollen och sen flydde vi tillbaka till hufvudstaden för att äta kängru på Anzac day med världens bästa människor. 

Japp. Men nu är det halsont som gäller.
Men det är ändå inte som att man at the end of the day har det allt för illa i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0