Lady Gagan




Min mamma säger ibland att hon tycker jag är förföljd med otur i livet. Det har funnits stunder då jag också tänkt den tanken, stunder som jag bara velat vända mig mot skyn, mot nån högre makt som jag inte ens tror på, och vrålat VAAAAAAAAADDD?!?!?!?! På Malta hette kaptenen på min båt Gagan, han är från Indien. Gagan gifte sig med sin bästa vän, har en liten dotter, blir jobbig när han är full, sa åt mig att alltid vara den jag är för jag är så bra som jag är och han älskar att spela poker. En kväll när vi va ute spärrade han plötsligt upp ögonen, tog tag i min vänsterarm och stirrade på mitt födelsemärke jag har mitt på överarmen. "You're one of the lucky ones!", sa han och log sitt stora, roliga leende. Sen förklarade han att i Indien sägs det att man har tur om man har ett födelsemärke precis där där jag har ett. Så sa jag till honom hur min mamma säger att jag är förföljd av otur, han skrattade och sa att oturen kommer alltid försöka komma åt the lucky ones, men man får inte låta den lyckas.

Och fastän jag varken tror så hårt på varken tur eller otur, så känner jag mig faktiskt som en lucky one.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0