Jag har inget mer än mina tankar



Vaknar upp, det är söndag. Det har regnat. Gamla stans grändrännor är fulla med vatten. Jag ligger skavfötters med en man jag inte känner, vinkar till honom och han vinkar tillbaka. Klockan är sju på morgonen och jag har sovit i nästan två timmar. Mina händer luktar rök, och jag upptäcker att jag har hans tröja på mig. Jag märker hur jag vill ta med mig den hem. Jag märker att när han säger "jag tar den nästa gång", så vill jag låta mig själv behålla den på. Men jag drar av den och ger den motvilligt tillbaka till honom. Det blir ju ingen nästa gång. Och jag tycker inte om det, det där att det inte blir en nästa gång. För några timmar sen satt vi med utsikt över hela Stockholm stad och jag minns inte hur vi kom därifrån. Men det var en bra kväll. Jag lägger två fingrar på hans arm och säger hejdå och tack för att jag fick låna hans säng. Sen går jag och precis när jag kommer ut så slutar det regna. Fortfarande full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0