Nattlig flashback

Jag satt på sängkanten, min tygväska var packad. Jag hade sminkat mig, satt upp mitt hår sådär som han hade kommenterat "i love your hair that way", och nu satt jag bara där med honom mitt emot mig. Vi skulle säga hejdå vilken minut som helst. Han liksom drog någon sorts suck, såg ner i golvet medan han fingrade av ett armband från sin handled. Så tog han min hand i sin och trädde armbandet över min hand och över på min mycket tunnare arm. Ett tunt armband med små svarta pärlor på, ingenting speciellt alls faktiskt. Och ändå ville jag att det där armbandet skulle synas på alla bilder, att alla människor skulle se det, jag ville hålla upp min arm så att alla såg att jag hade hans armband på min handled. Det armband som han hade haft var nu mitt. Jag hade fått det av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0