Ja, vi drar!

Jag och min vän har nu bokat en one way ticket till ett annat land. Om tre veckor står faktumet fast att vi lämnar den begynnande hösten här i Svea bakom oss och ser oss om efter äventyr. Och äventyr kan jag garantera varenda en här av mina läsare - att det kommer det bli. 

Det är ju ett sår som jag verkligen inte borde peta i, för det är så infekterat att det nästan är löjligt. Infekterat, är verkligen ordet. Det ömmar och svider när jag bara pratar om det. Det är ett sår som jag försökt badda om och sy ihop så många gånger, och vareviga gång så spicker hela skiten upp och börjar blöda. Och varför är det svårt att låta bli att pilla bort skorpan på ett sår som kanske nästan läkt? Det är ju skitsvårt. Och sårksorpa är nog svenska språkets kanske äckligaste ord.

Puss  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0