Åker det upp så åker det ner



JAPP, så vi är inne i förändringens tid. Saker vi aldrig trodde skulle ta slut tog slut ändå, och saker vi inte visste fanns tog plats i våra liv. Om det är bra eller dåligt, ja det vet du nog bäst själv. När jag och Pelle satt på en stenmur på Gozo och stirrade ut över ett nattsvart hav som mötte en lika nattsvart himmel med miljontals, triljontals stjärnor, rökte en cigarett och sen två medan vi lyssnade på Bon Iver - ja, då trodde jag aldrig den kvällen skulle ta slut. Men se det gjorde den ändå! Och nu sitter jag här och luktar grill och rödlök.

Förresten, har ni tänkt på vad omöjligt det är att inte försöka räkna stjärnorna på himlen? Fastän man vet att man aldrig kommer lyckas räkna dem, fastän det är så totalt omöligt och lönlöst så ger jag mig ändå på det varje gång en stjärnklar himmel tar plats ovanför mig. Lustigt dedär.

Jaja, det jag vill hälsa er där ute som tumlas runt av förändringar just nu, är i alla fall att jag tror att alla förändringar är bra. Förändringar behövs, och ibland är förändringar det enda som tar livet framåt. Och hur mysigt vi än har det i våra liv så blir mys till tragik om vi inte rör oss framåt. Så få inte panik över att det inte går att räkna stjärnorna. Det kanske inte är meningen att vi ska veta hur många stjärnor som finns där ute.

JAPP. Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0