Twilight.



Tja! Måste hata lite. Jag stör mig nämligen som fan på Twilight. Första filmen var ju lite gulligull och smullismull och puttinutt och toodles smoodles, javisst. Söta lilla ansiktsförlamande bruden som ständigt ser ut såhär:


"Uuuhh, söt vampyrkille som går i min skola..."

som om hon har lite ont någonstans, hon får den heta, bekymrade vampyren och de är så söta tillsammans. Super cute. Andra filmen handlar praktiskt taget om att söta lilla ansiktsförlamande Bella måste välja mellan den motherfuckin superhotta vampyren och den motherfuckin superhotta varulven. En hel film med det liksom. Och genom hela filmen ser Bella ut ungefär såhär:


"Oh no, vem ska jag välja, det e SÅ JOBBIGT!!!"

Men SEN i TREAN. Vad fan HÄNDER? Det BALLAR UR! Helt plötsligt ska Bella gifta sig med Edward fastän hon är typ 12 år. Och efter giftemålet blir hon gravid, hur PK är inte det? Först giftemål, sen bebis. Att författaren är superkristen och älskar avhållsamhet lyser igenom en liten smutta. Värsta sexscenen där man typ får se huden på Bellas handleder sprider tjejhysteri över hela jordklotet!!! HOLY CRAP liksom, de har SEX! Fastän Edward inte har nåt blod och alltså inte ens kan få upp den!! Men det får han tydligen ändå!! Woho!! Och sen kommer ABORTFRÅGAN upp, ska Bella göra abort? Det tycker Edward. But no! Bella can't do it! She loves her little vampyrbebis! Abort is så hemskt! Så filmen handlar om Bellas och Edwards giftemål och bebisens ankomst. Vilket innebär att trilogin alltså handlar om att Bella och Edaward träffas, så kommer den heta varulven, but no! Bella och Edwards kärlek är för stark, så de gifter sig och skaffar barn. Och så lite onda vampyrer som ser lite läskiga ut där på moset. Coolt värre! Och om man så skulle hälla frätande syra över Bella så ser hon ändå ut ungefär...


"Ånej, det rinner syra i mitt hår..."

sådär ja!! Juste!

Vill nån gå och se sista Twilight-filmen med mig?

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha Lisa du missade en film, de e ingen jekla trilogi de e en fyrlogi ;;) och första filmen sugerrrr läs böckerna ist (a)

2011-12-06 @ 17:54:43
Postat av: Camilla

Så rätt. Sååå rätt.

2011-12-06 @ 19:41:59
URL: http://highofalove.wordpress.com
Postat av: marie

HAHAHHA dog åt sista bilden på edward! haha var ej beredd på det

2011-12-06 @ 19:42:48
Postat av: Lisa

Frida! Haha, det hade jag ingen aning om... ja, ska läsa de där böckerna en vacker dag... eeeen vacker daaag...

2011-12-07 @ 00:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0